
Grupa Podravka u prvih je devet mjeseci 2025. povećala poslovne prihode za 0,2 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
Oni su
iznosili 768,1 milijun eura i viši su za 1,2 milijuna eura. U navedenu
usporedbu uključena je simulacija rezultata poslovanja Grupe Podravka za
2024. godinu koja uključuje preuzete poljoprivredne kompanije, navode
iz tvrtke u priopćenju. Prihodi segmenta Prehrane pritom su
iznosili 448,9 milijuna eura i viši su za 2,3 posto, dok je Farmaceutika
uprihodila 135,5 milijuna eura, što je povećanje od 3,9 posto u odnosu
na prvih devet mjeseci 2024. Segment Poljoprivrede, odnosno Podravka
Agri, koja u sastavu Grupe Podravka posluje od 31. siječnja ove godine,
ostvarila je prihode u iznosu od 187,8 milijuna eura. Operativna dobit Normalizirana operativna dobit prije
amortizacije (EBITDA) u prvih je devet mjeseci ove godine iznosila 132,8
milijuna eura, što je 0,3 posto više u odnosu na usporedivu osnovicu iz
2024. Segment Prehrane u navedenom je razdoblju ostvario 3,4 posto
manju normaliziranu EBITDA-u, dok je normalizirana EBITDA Farmaceutike
porasla za 2,6 posto. Segment Poljoprivrede (Podravka Agri) ostvarila je
rast normalizirane EBITDA-e od 5,1 posto u odnosu na rezultate iz prvih
devet mjeseci lani kada segment nije bio u sastavu Grupe Podravka.
Normalizirana neto dobit u istom je periodu iznosila 61,5 milijuna eura i
manja je za šest posto, odnosno četiri milijuna eura od usporedive
osnovice u prošloj godini. Pritom, segment Prehrane, koji je nositelj
kredita za financiranje akvizicije poljoprivrednih kompanija, zabilježio
je pad neto dobiti, dok su segmenti Poljoprivrede i Farmaceutike
zabilježili rast. Izvještajni rezultat pod utjecajem je knjigovodstvene
razlike između vrijednosti koju je preuzeti poljoprivredni segment imao. Carine utječu na rezultate Rezultati segmenta Prehrane, nositelja
izvoza Grupe Podravka, nalaze se pod snažnim utjecajem pogoršanja
makroekonomskih uvjeta na brojnim izvoznim tržištima, uključujući
povećanje carina u Sjedinjenim Američkim Državama, usporavanje i pada
trgovine na malo u Poljskoj, Rumunjskoj, Češkoj, Slovačkoj i Sloveniji
te recesiju u Njemačkoj. Izvoz segmenata Poljoprivrede i Farmaceutike
nije primarno orijentiran na spomenuta tržišta te imaju i pozitivnije
ključne pokazatelje. Što se proizvodnog portfelja tiče,
gotovo svi poslovni programi u segmentu Prehrane te kategorije u
segmentu Farmaceutike zabilježili su rast u odnosu na prvih devet
mjeseci 2024. U Prehrani se najviše ističu Kremni namazi i slastice s
rastom od 12 posto te Mesni proizvodi s rastom od 10,2 posto. Lijekovi
na recept u segmentu Farmaceutike porasli su za 5,2 posto, a bezreceptni
program za 3,5 posto. Početkom trećeg kvartala Podravka je
nastavila aktivno upravljati portfeljem kompanija koje čine Grupu
Podravka. Uz suglasnost Podravke d.d, ovisna kompanija Žito d.o.o.
Ljubljana donijela je odluku o prodaji poslovne cjeline Konditorstvo
koja uključuje brendove Šumi, Gorenjka, Herba, Mistica i Bali, s ciljem
fokusiranja na temeljnu djelatnost, odnosno pekarsko poslovanje.
Kupoprodajni ugovor u Ljubljani su potpisali Žito d.o.o. Ljubljana i
kompanija UPI Star d.o.o. Sarajevo koja će preuzeti cjelokupno
konditorsko poslovanje – zaposlenike, brendove te tvornice Šumi u Krškom i Gorenjka u Lesceu - sa željom da ga nastavi razvijati i jačati. Nova strategija Grupe Još je ranije predstavljena i nova Strategija poslovanja Grupe Podravka do 2030. koja obuhvaća sva tri segmenta poslovanja – Prehranu, Poljoprivredu i Farmaceutiku. Strategija je usmjerena na rast temeljen na produktivnosti, inovacijama, održivosti
i ulaganjima u suvremene tehnologije, uz snažan fokus na međunarodno
širenje i konkurentnost. Strategijom poslovanja do 2030. Grupa Podravka
jasno definira svoju ambiciju da bude još snažniji međunarodni čimbenik
koji se oslanja na vlastitu izvrsnost, visoku dodanu vrijednost i
odgovorno poslovanje. U vremenu globalnih izazova, Podravka se
pozicionira kao agilna kompanija koja, osim što ih pravovremeno prati,
predvodi proizvodne i trendove poslovanja. Također, uspješno je zaključena još
jedna poljoprivredna sezona, a fokus je i ovog je puta bila rajčica,
kultura u kojoj je Podravka još prošle godine postala samodostatna, što
znači da sve potrebne količine za proizvodnju vlastitih proizvoda poput
pasate proizvodi isključivo na hrvatskim poljima. Ove godine urod je
porastao za pedeset posto, a kroz Tvornicu voća i povrća u Varaždinu
prošlo je ukupno 46 tisuća tona rajčice. Novi predsjednik Nadzornog odbora Tijekom trećeg kvartala ove godine
Podravka se suočila i s pojavom afričke svinjske kuge na farmi Sokolovac
u Baranji. Pozitivan nalaz utvrđen je unatoč pojačanim bio-sigurnosnim
mjerama i stalnom nadzoru. Riječ je o specijaliziranoj farmi za tov
svinja koja predstavlja završnu fazu proizvodnog ciklusa i s nje nema
migracije životinja prema drugim farmama. Od strane Državnog
inspektorata, koji je utvrdio pozitivne nalaze afričke svinjske kuge na
farmi, naložena je i provedena eutanazija 9.829 svinja. S obzirom na
cjelokupnu situaciju, uključujući još uvijek snažan infekcijski pritisak
na području Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemske županije, uz
postojeće, već visoke bio-sigurnosne mjere, na svim su farmama u
vlasništvu Podravke uvedeni i dodatni sigurnosni protokoli i režimi
rada. Podravka je na ulazu u posljednji
ovogodišnji kvartal dobila i novog predsjednika Nadzornog odbora.
Umjesto dosadašnjeg predsjednika Damira Grbavca, koji ostaje članom
Nadzornog odbora, izabran je Dubravko Štimac. Novu funkciju obnaša od
20. listopada ove godine. Također, Belupo je dobio novog člana Uprave.
Predsjedniku Uprave Hrvoju Čeoviću i dosadašnjem članu Tihomiru Heđeveru
od 15. rujna pridružio se Nenad Pavletić koji je zadužen za marketing,
prodaju i upravljanje svim Belupovim tržišnim operacijama.